Lwów

Nadrzędna kategoria: 2007-2010 Kategoria: Rok 2010 Opublikowano: sobota, 31 lipiec 2010

Po czerwcowej wycieczce na Ukrainę mieliśmy mały niedosyt - nie udało się zobaczyć Lwowa. Powstał więc pomysł aby w ostatni weekend lipca wybrać się na krótką, dwudniową wycieczkę tylko do tego miasta. Wyjechaliśmy w nocy z piątku na sobotę aby wczesnym rankiem dotrzeć do Lwowa. Zwiedzanie zaczęliśmy od Archikatedralnego Soboru Św. Jura. Po awarii busa złapaliśmy bagaże w dłoń i poszliśmy do hotelu. Po zakwaterowaniu i małym odświeżeniu ruszyliśmy w na wzgórze zwane Wysokim Zamkiem. Podejście wymagało trochę wysiłku ale warto było bo ze wzgórza rozciągała się przepiękna panorama miasta.

Po obiedzie pojechaliśmy lwowskim tramwajem na Cmentarz Łyczakowski - miejsce spoczynku wielu wybitnych i znanych osób. Odwiedziliśmy także wojskową część - Cmentarz Orląt Lwowskich.

Wieczorem zrobiliśmy sobie krótki spacerek z przystankiem na piwo tuż przy Operze Lwowskiej.

Na następny dzień kontynuowaliśmy spacer po zabytkowej części miasta. Nie mogliśmy pominąć pamiątkowej fotki w historycznym centrum Lwowa. Niestety czas płynął nieubłaganie i po obiedzie opuściliśmy hotel, wsiedliśmy od busa i ruszyliśmy w kierunku granicy i dalej do Tarnowa.