Riwiera turecka

Nadrzędna kategoria: 2011-2015 Kategoria: Rok 2014 Opublikowano: sobota, 31 maj 2014

W tym roku w wyniku splotu wielu wydarzeń na wakacje wybraliśmy się do Turcji, a dokładniej do miejscowości Konakli. Zamieszkaliśmy w Hotelu Titan Garden. Hotel położony tuż przy plaży, dwa baseny, restauracja, bary. Lot był krótki (ok. dwie i pół godziny) ale z Katowic – Pyrzowic wystartowaliśmy późnym popołudniem więc do Antalii dolecieliśmy po zmroku, a do hotelu dojechaliśmy (uwzględniając zmianę czasu) ok. drugiej w nocy. Pierwszy dzień spędziliśmy na zapoznaniu się z hotelem, plażą, spotkaniu z rezydentem itp. itd.

Turcja to kraj o odmiennej kulturze, religii, obyczajach więc mieliśmy trochę obaw ale wszystkie okazały się nieuzasadnione.

Większość czasu spędzaliśmy na plaży która niestety okazała się być bardziej kamienista niż piaszczysta ale gorące słońce i czysta woda rekompensowały ten drobny mankament. Jurek niechętnie patrzył na morskie fale wiec równie często korzystaliśmy z basenów.

Wczasy to nie tylko plaża, basen, zimne drinki. Na pierwszą wycieczkę wybraliśmy się do antycznej miejscowości Side z dobrze zachowanymi ruinami nimfeum, agory, teatru oraz świątyni Apolla.

Kolejną wycieczką był rejs po zaporowym jeziorze na rzece Manavgat do Zielonego Kanionu. Piękne widoki, czysta woda, pełny relaks.

Ostatnią wycieczkę zorganizowaliśmy sobie sami wraz dwoma rodzinami poznanymi w hotelu. Na celowniku znalazła się Alanya. Duże, turystyczne miasto z przepiękną piaszczystą (sztucznie usypaną) plażą Kleopatry, trzynastowieczną, seldżucką twierdzą. Po zwiedzeniu ruin twierdzy postanowiliśmy wybrać się w krotki rejs dookoła półwyspu.

W każdej miejscowości funkcjonuje bazar gdzie można kupić mniej lub bardziej potrzebne przedmioty lub zaopatrzyć się w pamiątki. W jednym ze sklepów spędziliśmy półtorej godziny – poczęstowano nas kawą a zapachy przypraw i bakalii tworzyły niepowtarzalny klimat.

Niestety wszystko się kiedyś kończy i po dwóch tygodniach musieliśmy wracać do domu, do pracy…

Bardzo miło wspominamy wczasy w Hotelu Titan Garden i jak tylko pozwolą na to okoliczności wrócimy jeszcze na Riwierę Turecką.